Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Jak założyć sklep internetowy?

14 września 2021 Jak założyć sklep internetowy

Branża e-commerce w ostatnich latach notowała w Polsce oszałamiające wzrosty. Według badania „E-commerce w Polsce 2020” przeprowadzonego przez Gemius jej wartość osiągnęła już 100 mld zł i prognozuje się jej dalszy dynamiczny rozwój. Popularność sklepów internetowych zwiększyła się w dodatku w trakcie pandemii i prawdopodobnie jest to stały trend. W tym internetowym, sprzedażowym torcie wciąż pozostało zatem wiele porcji do podziału. Jak założyć, przynoszący zyski sklep internetowy?

1.     Liczy się pomysł

W biznesie wszystko zaczyna się od dobrego pomysłu. W pierwszym kroku warto zastanowić się nad asortymentem, a także stworzyć biznesplan, który pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji i zdobyć zaufanie konsumentów. Nie warto powielać tego, co już istnieje, a zaproponować nową jakość. Nie istnieje uniwersalna droga do sukcesu, co tak naprawdę oznacza dobrą wiadomość dla kreatywnego przedsiębiorcy. Z kolei w pozostałych krokach znajdują się czynności, które są niezbędne, aby rozpocząć działalność sklepu.

2.     Wybór platformy e-commerce i jej personalizacja

Kluczowe znaczenie ma wybór platformy e-commerce. Jest on bardzo szeroki. Ważne, aby wybrać platformę, która pozwoli na:

  • szybkie wdrożenie, 
  • sprawne wysyłki, 
  • łatwą integrację z systemami płatności,
  • szybkie wprowadzanie produktów do sklepu, 
  • możliwość skorzystania z własnej domeny, 
  • czytelne raportowanie na temat sprzedaży, 
  • wygodne zarządzanie stanami magazynowymi.

Platforma powinna też pozwalać na łatwą konfigurację zgodnie z zasadami User Experience, by strona była przyjazna klientom i umożliwiała szybkie przejście przez ścieżkę zakupową.

3.     Wybór optymalnego operatora płatności

Zwieńczeniem udanej transakcji jest wykonanie, przez klienta, płatności. Właściciele sklepów internetowych korzystają w tym zakresie z pomocy operatorów, takich jak Przelewy24 (P24). Operator poza brakiem zbędnych kosztów i szybką implementacją systemu w sklepie, musi zapewniać dostęp do wszystkich preferowanych przez klientów metod płatności, do których należą:

  • BLIK, 
  • przelewy online, 
  • płatności kartą, 
  • tradycyjne przelewy toniczne, 
  • raty online, 
  • płatności odroczone, 
  • w razie potrzeby – płatności walutowe.

Więcej na temat dostępnych metod płatności online można przeczytać na stronie – https://www.przelewy24.pl/.

4.     Preferowane przez klientów opcje dostawy

Na podobnej zasadzie należy wybierać opcje dostawy. Klienci mają w tym zakresie swoje wyraźne preferencje. Do standardowych usług należą oczywiście przesyłki kurierskie, paczkomaty, przekazy pocztowe, odbiór osobisty czy odbiór w placówkach partnerskich. Wielu klientów wciąż docenia przesyłki za pobraniem. W zależności od branży warto zastanowić się nad możliwością wysyłki towaru za granicę – to kolejna grupa potencjalnych klientów. Jednocześnie, integracja z platformami kurierskimi pozwoli na zautomatyzowanie nadawania przesyłek, co przełoży się na ogromną oszczędność czasu.

5.     Regulamin sklepu internetowego

Pracując nad kwestiami technicznymi, nie wolno zapomnieć o aspektach formalnych. Dotyczą one między innymi regulaminu e-sklepu. Często można skorzystać z gotowych szablonów oferowanych przez wybraną platformę e-commerce. Regulamin nie może być tworzony zupełnie dowolnie – należy wziąć pod uwagę prawa konsumentów. Kolejnym formalnym obowiązkiem jest zadbanie o politykę prywatności.

6.     Promocja e-sklepu

Dobrze przygotowany biznes e-commerce wymaga jeszcze promocji. Potencjalna skuteczność wybranych form marketingu internetowego w dużej mierze zależy od branży i charakteru działalności. Nawet najciekawsza, atrakcyjna cenowo oferta nie obroni się sama – konsumenci nie dostrzegą jej w szumie reklamowym. Dlatego, rozpoczynając działalność w biznesie e-commerce należy zarezerwować początkowy budżet na reklamę. Jej uzupełnieniem są darmowe formy promocji, na przykład w mediach społecznościowych.

Korzystając, z wyżej wymienionych wskazówek jak założyć swój sklep internetowy, będziesz mieć pewność, że żadna istotna czynność nie została pominięta. A to może przełożyć się na Twój sukces w świecie e-commerce. Do dzieła!

Redakcja lekkikoszyk.pl

Witaj w naszej redakcji, gdzie finanse, biznes, ciekawostki oraz praktyczne porady łączą się, by dostarczyć Ci niezbędnej wiedzy i inspiracji do osiągnięcia sukcesów zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym! Jesteśmy miejscem, gdzie praktyczna wiedza dotycząca finansów, strategii biznesowych oraz ciekawostek ekonomicznych łączy się z artykułami o codziennych wyzwaniach prowadzenia własnej działalności.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jak założyć sklep internetowy
Jak założyć sklep internetowy

Finanse od podstaw

14 września 2021

Jak założyć sklep internetowy

Zwolnienie chorobowe

14 września 2021

Jesteś zainteresowany reklamą?