lekkikoszyk.pl

Blog ecommerce

Jak założyć sklep internetowy
Biznes

Jak założyć sklep internetowy?

Branża e-commerce w ostatnich latach notowała w Polsce oszałamiające wzrosty. Według badania „E-commerce w Polsce 2020” przeprowadzonego przez Gemius jej wartość osiągnęła już 100 mld zł i prognozuje się jej dalszy dynamiczny rozwój. Popularność sklepów internetowych zwiększyła się w dodatku w trakcie pandemii i prawdopodobnie jest to stały trend. W tym internetowym, sprzedażowym torcie wciąż pozostało zatem wiele porcji do podziału. Jak założyć, przynoszący zyski sklep internetowy?

1.     Liczy się pomysł

W biznesie wszystko zaczyna się od dobrego pomysłu. W pierwszym kroku warto zastanowić się nad asortymentem, a także stworzyć biznesplan, który pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji i zdobyć zaufanie konsumentów. Nie warto powielać tego, co już istnieje, a zaproponować nową jakość. Nie istnieje uniwersalna droga do sukcesu, co tak naprawdę oznacza dobrą wiadomość dla kreatywnego przedsiębiorcy. Z kolei w pozostałych krokach znajdują się czynności, które są niezbędne, aby rozpocząć działalność sklepu.

2.     Wybór platformy e-commerce i jej personalizacja

Kluczowe znaczenie ma wybór platformy e-commerce. Jest on bardzo szeroki. Ważne, aby wybrać platformę, która pozwoli na:

  • szybkie wdrożenie, 
  • sprawne wysyłki, 
  • łatwą integrację z systemami płatności,
  • szybkie wprowadzanie produktów do sklepu, 
  • możliwość skorzystania z własnej domeny, 
  • czytelne raportowanie na temat sprzedaży, 
  • wygodne zarządzanie stanami magazynowymi.

Platforma powinna też pozwalać na łatwą konfigurację zgodnie z zasadami User Experience, by strona była przyjazna klientom i umożliwiała szybkie przejście przez ścieżkę zakupową.

3.     Wybór optymalnego operatora płatności

Zwieńczeniem udanej transakcji jest wykonanie, przez klienta, płatności. Właściciele sklepów internetowych korzystają w tym zakresie z pomocy operatorów, takich jak Przelewy24 (P24). Operator poza brakiem zbędnych kosztów i szybką implementacją systemu w sklepie, musi zapewniać dostęp do wszystkich preferowanych przez klientów metod płatności, do których należą:

  • BLIK, 
  • przelewy online, 
  • płatności kartą, 
  • tradycyjne przelewy toniczne, 
  • raty online, 
  • płatności odroczone, 
  • w razie potrzeby – płatności walutowe.

Więcej na temat dostępnych metod płatności online można przeczytać na stronie – https://www.przelewy24.pl/.

4.     Preferowane przez klientów opcje dostawy

Na podobnej zasadzie należy wybierać opcje dostawy. Klienci mają w tym zakresie swoje wyraźne preferencje. Do standardowych usług należą oczywiście przesyłki kurierskie, paczkomaty, przekazy pocztowe, odbiór osobisty czy odbiór w placówkach partnerskich. Wielu klientów wciąż docenia przesyłki za pobraniem. W zależności od branży warto zastanowić się nad możliwością wysyłki towaru za granicę – to kolejna grupa potencjalnych klientów. Jednocześnie, integracja z platformami kurierskimi pozwoli na zautomatyzowanie nadawania przesyłek, co przełoży się na ogromną oszczędność czasu.

5.     Regulamin sklepu internetowego

Pracując nad kwestiami technicznymi, nie wolno zapomnieć o aspektach formalnych. Dotyczą one między innymi regulaminu e-sklepu. Często można skorzystać z gotowych szablonów oferowanych przez wybraną platformę e-commerce. Regulamin nie może być tworzony zupełnie dowolnie – należy wziąć pod uwagę prawa konsumentów. Kolejnym formalnym obowiązkiem jest zadbanie o politykę prywatności.

6.     Promocja e-sklepu

Dobrze przygotowany biznes e-commerce wymaga jeszcze promocji. Potencjalna skuteczność wybranych form marketingu internetowego w dużej mierze zależy od branży i charakteru działalności. Nawet najciekawsza, atrakcyjna cenowo oferta nie obroni się sama – konsumenci nie dostrzegą jej w szumie reklamowym. Dlatego, rozpoczynając działalność w biznesie e-commerce należy zarezerwować początkowy budżet na reklamę. Jej uzupełnieniem są darmowe formy promocji, na przykład w mediach społecznościowych.

Korzystając, z wyżej wymienionych wskazówek jak założyć swój sklep internetowy, będziesz mieć pewność, że żadna istotna czynność nie została pominięta. A to może przełożyć się na Twój sukces w świecie e-commerce. Do dzieła!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *