lekkikoszyk.pl

Blog ecommerce

Prowizje od sprzedaży
Biznes

Prowizje od sprzedaży, czyli większe zarobki w handlu

Praca w handlu kusi możliwością osiągania wysokich zarobków, choć zdecydowanie nie jest ona przeznaczona dla każdego. Idealny handlowiec musi odznaczać się szeregiem rozmaitych kompetencji miękkich, jednocześnie posiadać zdolność do szybkiej nauki, aby przyswoić asortyment pracodawcy i móc bez przeszkód oferować go potencjalnym nabywcom. Jakie dokładnie wymagania postawią przed nami przedsiębiorcy w tym zakresie i jak będzie przebiegać praca? Jak bardzo prowizja wpływa na wysokość płacy handlowca? Gdzie należy szukać najlepszych ofert pracy? Na te i inne pytania odpowiadamy w niniejszym artykule.

Na czym polega praca w handlu i jakie wymagania stawia się kandydatom?

W najprostszych słowach, praca jako przedstawiciel handlowy, opiera się o kontakt z klientem (tak stałym, jak i potencjalnym) i sprzedaż usług lub produktów oferowanych przez zatrudniającego nas przedsiębiorcę. Podstawowe zarobki handlowców nie należą do najniższych, ale dopiero oferowane przez większość pracodawców dodatkowe wynagrodzenie prowizyjne stanowi dla wielu prawdziwą gratkę. Niemniej, za godnymi warunkami płacowymi, idą także dość konkretne wymagania.

Przedsiębiorcy rzadko kiedy wymagają od zatrudnianych posiadania wykształcenia wyższego niż średnie – może to mieć miejsce jedynie w przypadku produktów finansowych, przy sprzedaży których niezbędne jest posiadanie rozległej wiedzy ekonomicznej natury. Kluczowe są jednak kompetencje miękkie kandydata. Wyróżnić możemy przede wszystkim komunikatywność, samodzielność, odporność na stres i kreatywność w znajdywaniu rozwiązań niecodziennych problemów. Mile widziane będzie prawo jazdy kat. B i doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.

Praca – handlowiec. Gdzie najlepiej jej szukać?

Jak nietrudno się domyślić, praca w handlu niewiele się różni od innych sektorów pod kątem sposobu poszukiwania zatrudnienia. Internet stanowi przeważającą siłę – dobrodziejstwa szeroko pojętej cyfryzacji, skłaniają przedsiębiorstwa do prowadzenia rekrutacji na wszelkiego typu portalach ogłoszeniowych, które mogą przyspieszyć nabór nawet o kilka tygodni. Jednym z wiodących miejsc tego rodzaju jest GoWork.pl, które już dziś może pomóc Ci w zdobyciu wymarzonej posady! Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę interesującą Cię frazę kluczową (np. „praca handlowiec”), a Twoim oczom ukażą dziesiątki ofert dopasowanych do Twoich wymagań.

Naturalnie, jeżeli preferujesz bardziej tradycyjne metody kontaktu, to również z nich możesz skorzystać – choć z całą pewnością nie będą one aż tak efektywne. Niemniej, godnym rozważenia pomysłem może być udanie się do wybranego zakładu pracy i złożenie w nim swojego CV osobiście. Biorąc pod uwagę fakt, że praca handlowca wymaga wysoko rozwiniętych zdolności interpersonalnych, możesz rzeczone spotkanie potraktować jako szansę na zaprezentowanie swoich marketingowych umiejętności. Być może pracodawca nie uraczy Cię od razu etatem, ale jeżeli dobrze wypadniesz, to z całą pewnością weźmie Cię pod uwagę w trakcie najbliższego naboru.

Inną z możliwości jest wybranie się do lokalnego urzędu pracy i przejrzenie anonsów w nim się znajdujących. To nieprawda, że praca w tym miejscu czeka wyłącznie na osoby o niskim poziomie wykształcenia, czy zwyczajnie niedoświadczone. Intratne oferty mogą przyjąć tutaj również specjaliści o wykształceniu wyższym, więc praca handlowca nie powinna stanowić problemu.

Prowizje od sprzedaży a zarobki handlowca

Zgodnie z ogólnodostępnymi danymi, średnia pensja na stanowisku handlowca wynosi 5 630 złotych brutto w skali miesiąca, gdzie najsłabiej zarabiający specjaliści mają otrzymywać około 4 540 złotych brutto, a najlepiej – 7 260 złotych brutto. Najczęściej spotykany typ umowy stanowi umowa o pracę, choć nierzadko możemy mieć do czynienia z kontraktem B2B. Umowy cywilnoprawne zdarzają się dość rzadko, a jeśli już, to zazwyczaj dotyczą wyłącznie okresu próbnego.

Trzeba jednak mieć na uwadze, że mówimy tu wyłącznie o pensji podstawowej. Realne zarobki handlowców, zważywszy na atrakcyjne systemy prowizyjne, mogą być znacznie większe – w niektórych branżach nawet trzykrotnie przekraczając „podstawę”. Chodzi tu przede wszystkim o sektor ubezpieczeniowy i bankowość. Prowizja naliczana jest procentowo od każdej sprzedanej usługi lub produktu, a także za przedłużenie aktualnie trwającej już umowy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.